Migreringsprosess.

Ved bytte av BSS-plattform er det veldig viktig å håndtere migreringsprosessen slik at kundene blir ivaretatt på best mulig måte.

Ved oppstår på vår plattform hvor eksisterende kunder skal migreres over, har vi laget en god migreringsmodell for å gjøre prosessen så trygg og enkel som mulig for kundene. Migreringen gjennomføres gradvis, ved å starte med små batcher av kunder for å sørge for en sømløs overgang både for sluttkunde og mobiloperatør. Vi har et dedikert team som jobber tett med mobiloperatøren for å sikre at overgangen blir problemfri. Vi tar hensyn til kundenes forretningskritiske tjenester og sørger for at disse ikke blir påvirket under migreringsprosessen.

En av fordelene med å overføre kundene i batcher er at det gir mobiloperatøren muligheten til å styre pågangen av kundehenvendelser. Ved å migrere kundene gradvis, kan operatøren sørge for at kundeservice ikke blir overbelastet med for mange henvendelser på en gang. Dette gir operatøren muligheten til å gi en god kundeopplevelse ved å kunne håndtere henvendelsene på en effektiv måte og unngå ventetider og lange svartider.

I tillegg til å sikre at kunden får en god overgang, sørger vi også for å tilpasse tilgangen til kundenes "min side" og sørge for at kundene får nye SIM-kort om det er nødvendig. Ved å ta hensyn til både tekniske og kunderettede aspekter av migreringen, kan vi sikre en sømløs overgang for kundene og opprettholde samt øke kvaliteten på tjenestene de mottar.

Ønsker du å vite mer?

Ta kontakt for en uforpliktende prat!

97 49 99 99
post@billity.no

Andre tjenester